Followers

Sunday 17 February 2013

Surat :: khyalan




                      Assalamualaikum , hari ini aku nak kongsi cerita khyalan fantasi dan yang sama erti dengannya. Sebelum itu aku nak bagitahu korang yang cite nh takde kaitan dengan benda yang hidup atau pon yang baru pergi kerja. J . kira benda nh berlaku kat luar alam galaksi la. Anggap camtu la. Jangan tanye banyak la ye!
Baru22 ni kat planet Jupiter terdapat 1 family unta yang hidup aman dan harmoni. ..
Pada suatu hari si anak unta tu dapat tawaran kerja ke sungai perak. Di seberang laut kanada. :P
maka dengan izin si ibu dan tanpa izin bapAnya ,si anak unta tu pon pergi la ke tempat kerja itu dan berkerja di situ selame 3 tahun. Dan sepanjang kerja itu si anak unta mengutus beberapa keping surat untuk familynya di kampung.

Surat 1::
                 kehadapan bonda ku juga seekor unta ,apa khabar?
saya harap ibu sihat. Anaknda dah penat bekerja di sini.rupanya saya dapat tawaran kerja di telaga pelantar minyak di lautan kuning area planet Pluto. Saya masih ingat pesanan abah .dia berpesan supaya mengekalkan tradisi dan ….
saya terlupa apa yang ayah pesan kemudian. Sebab dah lama dan saya pergi pun tanpa izin dia.hehe.bila ada peluang saya akan pulang ke kampung ya,.

Anakndamu,
anak unta kaler biru


surat 2::
               ke hadapan ibuku yang tersayang masih juga seekor unta,apa khabar?
saya baru terima panggilang telepon dari abah. Rupanya dia tak marah saya pergi tanpa izin dia. Namun kelihatan terdapat kesan darah keluar dari bawah telepon.mungkin tu pesanan berdarah untuk saya.beritahu abah saya sayang dia. Muah <3

anakndamu ,
anak unta bertopi koboi

Surat 3::
           ke hadapan ibuku yang tersayang ,apa khabar?
ayah bertanya kepada saya kenapa tak menggunakan telepon untuk bertanya khabar.saya menjawap kat sini line tak berapa baik.dan tempat kerja saya selalu kena lalu kawasan hutan tebal. Hari itu henpon saya tercicir dalam hutan.jadi kalau ayah dapat panggian telepon selepas ini bermaksud ada la beruang kutip.

anakndamu,
unta yang tak pandai menipu

Surat 4::
            ke belakang ibunda yang sarange.how are u?
saya baru terima surat dari abah.malangnya surat itu telah ghaib.  Setahu saya, saya meletakkan surat itu di atas meja.mungkin terdapat kura22 yang menelan surat itu kerana menyangka surat itu dedaun yang enak dimakan mentah.

anakndamu,
unta gaya barat

surat5::
         ke depan kembali ibunda yang tercinta. Apa khabar?
saya telah meletak perangkap di atas meja.tapi saya telah Berjaya menangkap seekor tikus. Ini 1 percapaian besar saya kerana dahulu ayah pernah berjanji nak membeli hamster.namun tak pernah tertunai. Saya namakan hamster itu hemo3. Malangnya hemo22 telah mati sebab kanser paru2. Saya menyangka boleh menghidupkan kembali dengan mengunakan kaedah kejutan elektrik. Namun tikus tu telah hangus dan bilik saya kemudianya berbau bangkai lembu. Tak suke..tak suke.

anakndamu
si unta saintis

surat6::
          ke dadapan ibunda dan ayahnda,apa khabar?
resort ini telah terbakar.ahli nujum berkata kebakaran ini berpunca daripada ruang tamu. Ketika saya bermain ps3 di ruang tamu.kawan saya telah memasak sejenis makanan itali bernama  pizzite e salatini .dan saya bergegas ke dapur untuk makan. Saya dan kawan kemudia bermain mercun dan mercun roket itu terbang ke ruangtamu dan mengenai ps3. Dan saya tak tau apa yang berlaku kemudian.
           surat ini belum ditampal setem sebab nanti bila dah sampai saya baru saya tampal.sekarang ini saya berada di rumah jiran sebelah rumah kita.

Anakndamu ,
si unta

syukri fariz

2 comments:

  1. merepek ape la abe aku nih ..adoyaiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. bersyukur la si unta tu aku tak bubuh name pena dia. kalo tak mesti dia segan

      Delete