Followers

Monday, 17 March 2014

Episod :The day comes with smile


Assalamualaikum dan selamat petang. Cerita tentang MH37zero tu dah mencapai 500 tontonan. Terima kasih pada yang sudi singgah kat entri *. Sekurang-kurangnya masih ada yang membaca entri aku . semoga ALLAH memberkati para penumpang dan diharap mereka dapat bertemu kembali dengan keluarga masing2. Aminn.  Terima kasih juga pada yang tak putus2 berdoa dan jangan lupekan pada saudara mara kita kat seluruh dunia seperti di Syria .Berita MH370 dah menutup kisah Negara bergolak tu.

Orait , pendahuluan dah setel masuk ke topik utama. Semalam hari AHAD bersamaan 16/3/2014 telah berlakunya satu kejadian yang tak sunyi dan tak jugak gempaknya. Tapi diraikan secara sederhana sebab berlaku pada hari minggu curang . Curang sebab bola sepak EPL dan LIGA SUPER je. Bukan sebab buaya ke 2 @  bunga tahi ayam ke 2. Hari yang dinanti oleh NURSYAZWANI BT AZLAN , kalau bukan hari ulang bulan yang ke 12 mesti hari perjanjian antara kami. Sekejap je dah masuk 12 bulan. Nanti bulan depat dah 13 bulan dah. Takleh kira tahun sebab lama sangat*padahal sama je lamanya.


Dalam perbualan kiteorang kat wechat ,aku terbaca status dia tentang semalam . Dia boleh bukak cerita tak selesa tido semalam kat moment tu. Ingat ada mamak nak dodoikan dia ke ? Aku kasi penampar buaya kat dia kang. Aku teringat ada kawan aku cakap tentang kreativiti dalam tido. Bukan sebarang skill untuk tido yang sempurna . Tapi ia memerlukan kepakaran dari pelbagai sudut. Aku tulis ni menurut info dari kawan aku tu ye. Sekadar yang ingat je la. *kepala aku pening sangat macam nak tackle kaki dia masa tu.

Seni tidur mengikut kreativiti si pemilik badan:

1)Tidur dengan satu bantal – mereka bukan jenis mengada-gada dan mereka boleh menerima segala takdir yang buruk mahupun yang baik.

2)Meletakkan bantal dikaki – mereka bakal melahirkan satu percapaian luar biasa melawan zombie. Kerana sumber kekuatan si pemilik terletak di bahagian kaki . Nampak zombie terus cabut lari. Hihi

3)Tidur dengan bantal dalam baju – seorang yang romantis . pada masa yang sama pengotor sebab daki2 badan menyelimuti sarung bantal yang kemudian dicium orang seterusnya tanpa syak apa2 .

4)Meletakkan bantal di sekeliling katil – merupakan seorang yang mempunyai impian menjadi pemimpin. Namun menpergunakan menteri*bantal , sebagai tukang membuat kerja. Sementara diri sendiri menbongkangkan diri di rumah.

5)Tidur dengan bantal di tangan kanan dan kiri – seorang yang biasanya kurang keyakinan diri. Menggunakan nasihat kawan dan pada masa yang sama musykil pada diri sendiri.

6)Tidur tanpa bantal – seorang yang berkeyakinan tinggi dan amat percaya dia mampu menghadapi segala cabaran keseorangan.

7)Yang tidur tanpa bantal- kesian betul , pergilah ke kedai dan belilah satu. :D


syukri fariz

24 comments:

  1. udah setahun syuk & waniey, tahniah.. agak2nya bila nak merisik??

    ReplyDelete
  2. amboi syuk ^_^ pandai buat entri nie.,. semoga syuk dengan waniey berjodoh.. ingat cinta kerana ALLLAH

    ReplyDelete
  3. yg no 7 itu paling best! haha

    ReplyDelete
  4. So kalau Syuk nak jadi pemimpin keluarga yg baik jgn tidur dikelilingi bantal. Buat malu Wani aje:)

    ReplyDelete
  5. setakat ini akak no.6, tanpa bantal di kepala.. tapi ada juga no.5 tu syuk.. apa maksudnya tu?

    ReplyDelete
  6. syuk bab ni bagi kat dia.. haha, pandai betul..

    ReplyDelete
  7. woooo...no 7 tue terbaik...hihihi

    ReplyDelete
  8. Yang no.7 tue setuju sangat.. hehehe.. tak review ke orang yg suka tido 2 bantal.. =D

    ReplyDelete
  9. haha..apa lah..suka je buat tafsiran sendiri..=)

    ReplyDelete
  10. Mcmn pula kalau bantal tu dibelah dua

    ReplyDelete
  11. amboi..hahaha..
    bila lagi akak nak datang makan nasi minyak nieh

    ReplyDelete
  12. alahh I am no 4 LOL :P

    btw mmg habit cemtu, kalau x cukup bantal x leh tido -_-

    ReplyDelete
  13. ayat paling kelakar dalam entry nie..
    :ingat ada mamak nak dodoikan kau:..
    Hahhaa Sabar jelaa Syazwani ooiitt..

    Lama giloks.! Tak singgah sini..
    Still oren morenn :)
    Penggunaan bahasa dalam entry pun still kelakar klu dibaca..

    ReplyDelete
  14. Saya selalu tido guna bantal di kaki. Hahaha.

    ReplyDelete
  15. tidur tutup muka dengan bantal xde ehh...
    heheh

    ReplyDelete
  16. tidur banyak bantal xdak pun?? hehe

    ReplyDelete
  17. artikelnya menarik,kretif kak
    sukses terus

    ReplyDelete
  18. kunjungi adik ahkak yang sepi tanpa berita

    ReplyDelete
  19. Tercari2 entri sempoi Syuk..

    ReplyDelete
  20. Tercari2 entri sempoi Syuk..

    ReplyDelete
  21. Tercari2 entri sempoi Syuk..

    ReplyDelete