Followers

Tuesday, 4 March 2014

Episod : Another " KENTUT " story ::


Assalamualaikum dan selamat malam. Huhu . lama tak update tapi aku sememangnya sibuk dengan aktiviti harian. Sempat bukak facebook je . wechat dan wassap tu memang automatik terbukak bila aku aktifkan wifi handphone ni. Tapi usahlah korang risau sebab aku dah bukak pakai lappy ni maksudnya bersedialah korang menerima komen panas membara bercili dari aku . hehehe.

Aku sibuk baru2 ni pun beralasan . macam awal bulan ni saje aku terpaksa hadapi situasi tempat kerja yang sukar. Macam biasa hotel fullhouse. So, kerah tenaga habis-habisan setiap hari. Tapi hari khamis ni aku mula cuti panjang . walaupun 4 hari aku rasa mencukupi kod untuk aku bergembira bersama kawan2 dan family aku ni. Hehe. 4 hari di kuantan sebab konvo kolej. Lama menantikan detik bersejarah capai skrol diploma sambil2 tunjuk gigi kat depan datuk kolej universiti.

Tapi perkara yang perlu aku elakkan dan kena praktiskan sewaktu konvo biasanya tahan sifat gementar dan keterujaan. *sebenarnya elak terkentut masa saat mendebarkan. Hehe . aku pun manusia biasa. Asalkan sedikit gementar akan mengeluarkan gas yang menghanyutkan dan memamaikan manusia sekeliling. Hehe. So, hari ni aku nak berkongsi Sifat manusia berdasarkan kentutnya..


ORANG YANG TIDAK JUJUR
Orang yang kalau kentut, selalu menyalahkan orang lain


ORANG YANG BANGANG
Orang yang menahan kentutnya berjam-jam


ORANG YANG BERWAWASAN JAUH
Orang yang tahu bila dia hendak kentut


ORANG YANG SENGSARA
Orang yang nak kentut tapi tak boleh kentut


ORANG YANG MISTERI
Orang yang kalau kentut, orang lain takkan tahu


ORANG YANG GUGUP
Orang yang tetiba tahan kentutnya bila tiba masa untuk kentut


ORANG YANG PERCAYA PADA DIRI SENDIRI
Orang yang selalu menganggap kentutnya berbau harum


ORANG YANG SADIS
Orang yang kentut di katil, terus mengibaskan kentutnya pada katil
orang lain


ORANG YANG PEMALU
Orang yang kalau kentut selalunya tak berbunyi tapi selalu merasa malu sendiri


ORANG YANG STRATEGIK
Orang yang sering menyembunyikan kentutnya dengan ketawa
terbahak-bahak agar tidak didengari oleh orang lain


ORANG YANG ***
Orang yang dah kentut, kemudian menarik nafas untuk menggantikan angin yang keluar


ORANG YANG PELIK
Orang yang kalau terkentut, mengeluarkannya sediki-sedikit sampai bunyi
"tit - tit - tittttt"


ORANG YANG SOMBONG
Orang yang kalau kentut selalu berasa bangga dengan kentutnya


ORANG YANG PERAMAH
Orang yang sering mencium kentut orang lain


ORANG YANG TIDAK SUKA BERGAUL
Orang yang selalu kentut bersembunyi


ORANG YANG AKUATIK
Orang yang selalu kentut dalam air sampai berbunyi
"blekutuk - blekutuk - bloop - bloop - bloopp"


ORANG YANG ATLET
Orang yang kalau kentut, sering mengeluarkan tenaga dalaman


ORANG YANG JUJUR
Orang yang sering mengaku apabila terkentut


ORANG YANG PINTAR
Orang yang boleh menilai bau kentut seseorang


ORANG YANG ROMANTIK
Orang yang sering memuji-muji kentut pasangannya itu merdu, harum dan wangi...


syukri fariz

20 comments:

  1. Mohon jauh le dari ORANG YANG PERCAYA PADA DIRI SENDIRI, sesungguhnya akak tak sanggup menjadi ORANG YANG PERAMAH..amponnnnnnnnnnnnnn syuk..

    Apa2pn tahniah, jgn lupa tempek gambar hensem syuk nnt erk..

    ReplyDelete
  2. wah.. macam-macam jenis kentut ya.. hehe.. tahniah syuk dah konvo.. p.s: akak tukar url blog http://www.mizzaiza.com/ .. kalau url lama tu entri baru lambat update di bloglist kawan-kawan..

    ReplyDelete
  3. hahahhaa... kelakar lah syuk.. hahahha... Fiza mcm tergolong je.. wakakakaka

    ReplyDelete
  4. hahaha..org y romantik tu macam tah pape..agak2 le nk jaga hati pasangan..haha..

    btw, gemuruh pun boleh sampai mengeluarkan gas2 y xseptotnye ea?1st time dgr ni..aha..=)

    ReplyDelete
  5. assalam,

    kelakar lah...tengah romantik apa pun indah apa pun wangi..btw tahniah dah konvo...

    ReplyDelete
  6. Tahniah akhirnya nak pegang skrol tercapai. Habis masa tu terkentut tak Syuk?
    Macam-macamlah adik kakak ni kentut pun boleh jadi macam-macam peel:)

    ReplyDelete
  7. eda dlm kategori org yg jujur n strategik tu. Bhahaha...

    ReplyDelete
  8. Banyak jenis kentut rupanya kan.. syuk yg dalam kategori yg mana satu..hahaha

    ReplyDelete
  9. hahahha kelakar entri nie ..terbaiklah

    ReplyDelete
  10. kentut pun ada kelasnya yang tersendiri eh.. hehe

    ReplyDelete
  11. haha..mcm2 jenis kentut...tergelak jea baca

    ReplyDelete
  12. Memang analisis yang boleh diyakini dan dipercayai syuk.

    ReplyDelete
  13. kalau yang kentut sambil tercirit tu, apa lak? hoho

    ReplyDelete
  14. Kentut kalau sakit perut....pergh!!! Bau dia menggigil satu badan hehe

    ReplyDelete