Followers

Saturday, 6 July 2013

Biodata DR Mohammad Morsi (Presiden Mesir yang Digulingkan) :



1) Seorang presiden yang hanya berada di Istana Presiden untuk kerja2 pengurusan Negara dari  8am-10pm.
2) Beliau menghafal  AL-QURAN secara keseluruhannya.
3) Beliau ialah seorang jurutera dalam 1 bidang pembuatan.
4) Mempunyai seorang isteri , 5 anak dan 3 cucu . semuanya hafiz ,hafizah Quran.
5) Salah seorang anak beliau berkhidmat sebagai Doktor di Arab Saudi . Namun diminta berhenti kerja kerana beliau ialah anak kepada presiden mesir dan Negara yang besar.



6) Setiap hari jumaat , Dr Mohammad Morsi datang awal 1 jam dari solat jumaat dan beliau berana di saf paling hadapan dan membaca surah AL-KAHFI dan disekeliling beliau tiada pengawal @ tentera . Di sana DR tiada beza dengan rakyat.
7) Beliau menggunakan kenderaan sendiri untuk membuat kerja2 lawatan , perjumpaan dan urusan Negara.
8) Tidak mempunyai pengawal peribadi untuk melindungi diri sendiri dan hanya mampu berserah kepada ALLAH setiap masa.


Dikongsi dari kawan : http://www.tintaasyraf.co
syukri fariz

27 comments:

  1. wah!!..pemimpin yg harus di contohi..mnkin ini ujian untk beliau trus berjuang..semoga beliau tabah menghadapi ujian ni..dan semoga beliau dilindungiNYA..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alangkah bagus kalau malaysia turut mempunyai pemimpin sebegini. :)

      Delete
  2. pemimpin y harus dicontohi kan?? :') kepdaNya jualah kita berlindung dri kejahatan makhlukNya.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup , role model sepatutnya. namun difitnah dan dijatuhkan oleh rakyatnya sendiri.

      Delete
  3. bangga dengan pemimpin sebegini

    ReplyDelete
  4. Beliau Presiden yang baik. Apa lagi yang rakyat Mesir mau. Tak faham saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuasanya dihadkan kepada berkuasa di kawasan pejabat presiden . sekarang digulingkan pula... :(

      Delete
  5. kalau la PM kita pun bersifat macam dia,Allah,aman bumi Malaysia..semoga Morsi dilindungi Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau takpe. ni mengejar dunia je...

      Delete
  6. orang macam ni la yang sepatutnya dijadikan idola oleh remaja kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. diorang kadang2 idola macam juara realiti tv tulah yang jadi contoh.

      Delete
  7. pemimpin yg hebat.moga Allah permudahkan segala urusan beliau.

    ReplyDelete
  8. singgah sini.. semoga pemimpin mesir tabah dan dalam keadaan baik2

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah kena tangkap dah. nasib tak diketahui....

      Delete
  9. Mulianya peribadi dia Syuk...tp biasalah kalau org macam tu dugaan dia mmg besar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebagai pemimpin dia hanya melaksanakan tugas. tapi kalau dihadkan kuasa camner nak menjalankan tugas. renung2 la kak :)

      Delete
  10. Jalankan tugas demi amanah, bukan kepentingan diri sendiri. Harap-harap lebih ramai pemimpin bersikap begini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, betul tu . harap2 di malaysia pun akan ada pemimpin sebegini .

      Delete
  11. pemimpin yg terbaik..pm pn ptt ikot spt dr. Mursi ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. asalkan pimpinan seseorang yang merujuk AL-QURAN sebagai medium contoh . ;)

      Delete
  12. Dia seorang pemimpin yang hebat dgn ilmu agama . Mohon pemimpin negara kita juga bgitu *eerrrrr .

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju ! hehe . pemimpin yang berkaliber dan berilmu yang wajar memimpin sesebuah negara :)

      Delete
  13. Kagum dengan beliau! :) Ruginya rakyat Mesir kehilangan pemimpin seperti beliau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau takpe. tunggu keadilan datang. amin.

      Delete
  14. InsyaAllah kemenangan akan kembali pd Ikhwanul Muslimin.. jgn lupe berdoa utk saudara kite dsana & Mujahidin, semoga mrk n family tabah mendapat ujian Allah.. jua Laknatullah kpd Fatah AlSisi semoga dihancurkan spt Firaun&Abrahah.. jgn lupe Qunut Nazilah utk saudara seagama kite dsana..

    ReplyDelete