Followers

Monday 15 April 2013

Senyum tu musuh kepada Muram:::



Assalamualaikum sebagai pembuka bicara  , selamat malam untuk pemanis blog ku dan kedua-dua pembuka kata itu untuk sekalian yang sudi menjenguk blog aku. Hehe. * oke permulaan yang memeningkan:: hari ini disebabkan mood aku kurang baik atau sama ertinya dengan kurang baik la. *Takde bahasa mudah bagi bahasa melayu lagi. HAHA. Maka dengan muka lima puluh sen aku mempelajari ilmu bermanfaat dari sir aku dari makmal hematology. Secara tak langsung tersemailah jalan cerita bagi blog aku pada malam ini dan aku memberi tajuk SENYUM itu sedekah!

Aku pun tak tau la kenapa aku boleh takde mood hari ini. Mungkin sebab datang bintang. Tapi aku ni lelaki . Jadi aku pun berfikiran positif la mungkin dalam bulan ni normal la datang mood muram . *walaupun aku tak tau ape punca aku muram. Tapi seseorang itu mengungkai segala-galanya! Beliau berkata kepada aku , semua orang bolah senyum tanpa mengira pangkat dan umur, miskin @ kaya , serta hensem @ tidak. Benda yang tidak memerlukan wang tapi benda itulah yang orang sekarang ini susah nak buat. *cerita macam semalam , kemarin aku tak senyum je kat dia kan. Takpe la menangkan dia saje. Cisss , sound depan-depan kawan aku pulak. Mesti kes tak puas hati aku try lemaskan ikan emas dia dalam air minggu lepas.

Pastu dia sambung lagi , kalau nak tengok orang yang payah nak senyum kena pandai tengok situasi . macam masa lampu merah , jem kat jalanraya, masa tulah ramai orang yang tunjuk belang sebenar. Masa itu jugaklah segala ilmu memandu time skola memandu diturunkan seburuk-buruk yang amat. Kurang nya sifat prihatin dan berbagai-bagai la. *motif cerita part ni Cuma nak tunjuk sifat marah. Memang takde senyum la kan.

Tapi aku suka part yang ini, dia bagitau lagi yang nabi pernah berpesan senyum itu 1 sedekah. Jadi senyum je dapat la pahala.senyum ini juga ubat kepada penyakit-penyakit yang ubatnya tidak diketahui penawarnya. Penyakit yang masih tak temui penawarnya ialah  iri hati , mengumpat ,fitnah dan macam-macam la. *camni la kod dia bagitau aku. Kalau seingat memori 88GB aku la.

Jadi setelah aku mendengar khutbah yang bermoral lagi story dari beliau , secara tidak langsung aku pun tersenyum. Akhirnya berhasil. *padahal dia geletek pinggang aku selepas khutbah tu. Cisss , lastly aku berterima kasih jugak kepada dia sebab Berjaya mengadakan cerita untuk menaikkan semangat senyum aku ni. Lagipun keje kat makmal ni banyak nurse lalu lalang. Pape pun NUR SYAZWANI, aku takan curangi kamuuuu <3 <3 <3 hehe..

 



syukri fariz 

6 comments:

  1. Smile to the world n the world will smile back to u !!! Dlm senyuman ada ceritanya ,pape pon keep smile :)))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup , senyuman itu 1 ubat yang dah tercipta dari zaman dinosaur., hehe. :D

      Delete
  2. Tak suka senyum.. Bao tu owg suka fikir saya marah walaupun saya tak marah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. senyum la bel , ia tak perlukan pangkat mahupun kuar duit kan., :)
      senyuman tu tanda kita gembira

      Delete