Followers

Saturday 13 April 2013

Tergempar lagi sekali ::



Assalamualaikum dan selamat malam, hari ini hari sabtu , dan bila hari sabtu bermaksud akan berlaku kes di luar jangkaan. Kalau hari tu pasal kucing dan peniaga ikan. Hari ni kes yang boleh tahan kencang ceritanya.

Bukit siput ,Segamat 13-april -2013 telah berlaku 1 kejadian aneh . menurut pak mail yang juga AJKKKKKKKKKK bukit siput , kejadian itu berlaku ketika beliau mahu menghirup kopi di kedai pak Mahmud bersebelahan landasan kereta api. Kejadian itu mengakibatkan kesesakan jalan sepanjang 1 km . tapi kebanyakan pengguna jalan tidak kelihatan runsing mahupun tenson. Tapi kelihatan gembira sambil terloncat22 umpama beruk memenangi setandan pisang. *tu Cuma perumpamaan sahaja ya. Perkhidmatan internet juga terputus di kawasan ini. Namun saya bertuah kerana membawa sejenis peralatan mudah berhubung. Namun mengopakkan kredit. Ikuti temu bual bersama pak mail.

Aku :
assalamualaikum pakcik. Adakah pakcik pak mail yang juga ajkkkkkkkk bukit siput ?

Pm :
waalaikumusalam . eh, dah live ke ?

Aku :
pakcik dah 7 saat live dah. Ce senyum sikit. Tunjuk peace sikit. J

Pm :
oke peaceeeee..

Aku :
pakcik, peristiwa apekah yang berlaku sebentar tadi ? kelihatan meriah tapi saya terlambat datang pulak.

Pm:
eh, kenape nak tau ? bertapa indahnya dunia sebentar tadi.

Aku :
tapi pakcik saya datang kl tau. Jauh tau. Pakcik tolong jawap ea. Saya belanja kepci Korean style.

Pm :
ahhh , cirit pulak aku nanti. Pedas. Aku dah tua. Belanja la aku mcd ke ? pizza  ke , tomyam seafood ke..

Aku :
eskrim magnum pakcik?

Pm :
pon bole , bile ?

Aku
: jawap dulu soalan ni pakcik. Baru saya belanja J

Pm:
oke ,deal. Apekah soalannya ?

Aku :
peristiwa apekah yang berlaku sebentar tadi ?
Pm : oh ,peristiwa tadi. Tak penting pon. Baik awak belanja aku makan.

Aku :
pakcik ni tak menjawap soalan nampaknya. Betul2 la pakcik. Camera men dah ketaq2 dah tu. Letih dia pegang benda berat.

Pm :
memang tak penting pun. Kereta api lalu je. Kenapa nak kecoh2 ??

Aku :
waterpark ???

                                          

 Gambar hiasan pakcik yang ditemubual


syukri fariz

2 comments: