Followers

Thursday 14 March 2013

Pengajaran chapter 1 ::



Assalamualaikum dan salam sejahtera~ lame tak update blog tengah22 malam ni. Disebabkan ketandusan idea. *sebenarnya alasan tak boleh tidoq. Sementara budak yang membaca blog ni ketawa riang sambil22 menahan dari mengilai. Hehe
aku sebenarnya memahami ..apabila kehilangan harta kesayangan pasti akan berasa sedih dan menyalahkan diri sendiri . Jangan hidup dalam kesedihan , meh aku ajar cara33 nak menghepykan korang balik. J

Ayat33 apabila korang kehilangan harta ::

1) Bila kehilangan henpon=
“takpe, aku memang saja nak hilangkan.aku memang nak beli henpon baru, kalau tak hilang nanti orang kata aku berlagak pakai henpon banyak33. “

2) Bila kehilangan duit=
“ eh ,biar lah tercicir , sekurang-kurangnya punkalau yang terjumpa itu memerlukan dapat jugak dia makan hari ini.”

3) Bila kehilangan pasangan=
“ alaaa. , biar lah . dia yang kerugian sebab kehilangan seseorang yang setia dan sanggup mengorbankan masa untuk dia . takde jodoh ,redhaaa..”

4)Bila kehilangan kereta=
“ Tak kisah lah, kereta t upon aku menang peraduan mewarna hari tu. Bukan pakai duit aku pun. Lagipun tu bukan kereta idaman aku pun, kira aku pakai suka22 je.
J

5) Bila kehilangan kucing=
“ kucing je kod, bersepah kat rumah jiran. Boleh kutip dan culik sesuka hati.”




syukri fariz

4 comments:

  1. Terjah sini.. Header awak besar sangatlah. Kalau awak nak, awak besarkan sedikit keluasan blog awak tu. Baru nampak cantik.. =]

    ReplyDelete
  2. kalo hilang semut weh ??? ahhahaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. semut ilang ??? inalillah. semut len ade. miow22 pon ade/ hehe

      Delete