Followers

Friday 22 March 2013

Kisah Detektif hensem pulak::




Hoi33 assalamualaikum dan selamat malam untuk penduduk Malaysia . Semenjak dua menjak ni hati aku selalu disamun oleh seseorang yang bernama NUR SYAZWANI. You know why ? dia lah penyejuk dan penyedap hati aku bila-bila masa sahaja. J Tapi citer yang aku nak habaq ni bukan pasal dia , tapi pasal kakak angkat dia merangkap adik angkat aku yang ke 11 . kami ni sedara seislam , sebangsa , sekulit  , serambut  , dan yang paling penting ialah sedarah yang same kaler.

Diperkenalkan mangsa yang tidak asing lagi dalam dunia nyata lagi real dan bukan fantasi iaitu Puan cik khalijah siti norroaini binti md desa @ nama canggih nya cik Ain hensem a.k.a detektif Ain. *rilek bakal imam dia. Aku tau panjang nama dia. Susah nak hafal kod. Lahir pada tanggal 5/4/1993 dok kat Kedah Darul Peace. STATUS dia pulak hendaklah belum berkahwin tapi sudah dicop oleh seorang pakcik yang hensem . Senyap22 pulak tu kapel. Bukan pinjam atau belian *macam perpindahan pemain bola gitu3 , tapi dimiliki ! wow. Sebagai abang angkat kau yang sporting lagi berdedikasi lagi amanah *kembang hidung aku menaip ni ,aku pun dah boleh melepaskan sedikit pegangan menjaga kau kepada si dia. HEHE. *bertuah pakcik tu. 



Oke cerita pasal pakcik tu pulak.Nama panjang dia Hanif kod. Nama pendek dia Anip.Nick name dia nip.Nama famous dia Ainiff HAHA. Hasil penyiasatan serta bukti22 yang ditemui di kawasan melepak mangsa iaitu di facebook, mendapati beliau berasal dari kolumpor . juga dikenali sebagai imam keyell sebab cik Ain memang bertaste imam je. *aku yang jahat ni pun wani pilih. Alhamdulillah. J .


Sedikit info yang perlu kau tau pasal cik Ain kesayangan kau ni::

Habit pelik:
#kalau dia tak dapat tidoq ,dia akan silang kaki pastu goyang haha, sampai la bliau tertidoq secara automatic.
#bliau suka tengok tangan lelaki.*merujuk kepada urat maybe.
#bliau suka merakam bersin bila selsema.*merujuk kepada vocal tanpa rupa kod. Hehe

Apa yang dia tak suka:
#tawar menawar harga barang.*dia suka beli barang harga mati.
#tukar barang bila tersalah beli.*mungkin malu jadi dia sanggup kopak duit beli barang lain.
#orang yang ada 2 muka.*talam 2 muka *tilam 2 muka.

Apa yang dia suka:
#kasut supra ,high heel *ratu kpop dan mungkin sebab nak challenge ketinggian kau si pakcik.
#moto berkuasa tinggi dan rendah.*amik lesen dulu beb baru halal bawak kat jalan raya.
#fesyen *bersedia lah berkorban duit untuk dia. Untuk tudung takpa.
J
#shah iskandar *eeerrrrr , sebenarnya aku taknak bagitahu. Tapi is ni pakwe kayangan dia mula2.
#k-pop dan k-drama *dia memang suka citer22 camni. Kesat air mata.



OPPSsss..panjang dah rupanya cerita pasal dia. Takpe, nanti kalau aku rajin aku roger22 kau ye anip, buat masa sekarang ni mata aku dah puyu bagai selepas aktiviti menangkap ikan. Bagi korang yang nak tau cerita lagi disebalik kemisteriusan dia nantikan episod yang akan datang. Salam. J


syukri fariz 

3 comments:

  1. hehehe. aq tengah tlg pakwe kau mengetahui sebanyak-banyak benda yang dia kena tau. baru la dia sayang sepulus22 kat kau. hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahha..woahhh baik beno abg aku nih ,ehek ehekkk..maseh ar weh ,terharuu nih gua lu tau :P

      Delete