Followers

Wednesday 4 September 2013

Sindrom bulan 9 yang tak diketahui ramai ::


Assalamualaikum , selamat pagi , good morning , காலையில் நல்ல , 좋은 아침 dan bonjour . hohoho . Hari ini dapat sumber energy tambahan dari orang yang tersayang juga dikenali sebagai bear wani. *usah Tanya dari mana aku dapat idea menyeru beliau sebagai yang tersayang di sini walaupun nama dia nur syazwani. Hehe . orang selatan disini sentiasa menyayangi beliau seadanya. Eh ? apesal merapu sepatah 2 kata aku ni ?

Oke masuk topic utama ye geng. Sori la aku terkena sindrom bulan 9 . selalunya bulan 9 ni ramai yang terkena sindrom malas atau dikenali sebagai mauvais , 나쁜 , கெட்ட .


Takde kaitan dengan wanita yang mengandung selama 9 bulan bagai2 tu ye. Ini penyakit biasa yang menyerang orang biasa pada waktu2 biasa dan ketika melakukan aktiviti yang biasa2 serta sembuh apabila buat kerja luar biasa. Jadi cara aku mengubati penyakit ini aku mendaki 7 buah gunung , meredah lautan yang penuh ikan jaws , melepasi sekumpulan singa yang dahagakan daging yang fresh dari Malaysia , dan melepasi pakcik yang memotong rumput di hadapan rumah aku.

Situasi ketika aku mendaki gunung tu aku bertemu dengan seorang pakcik yang duduk digua. Aku sempat la interview beliau memandangkan beliau hidup single di sana tanpa memakai pape. Jadi aku sponsor la seluar levis dan baju cap ayam. Aku bertanya kepada beliau kenapa duduk sorang2. Tak try keluar makan mcd ke main internet kat cyber café. Madah dia gelak aku kuat2. Tapi korang imagine la orang tua gelak takde gigi . camner bunyinya jangan Tanya la. Macam mop lantai gitu. Rupenya dia sedar2 dah ade kat dalam gua. Kununnya dicampak oleh majlis daerah ****** kerana berperangai biadap . aku melepakkan diri di sana selama 3 jam. Agak2 lapar aku segera la pergi ke next destination. Aku sempat la kasi bliau tiket ke legoland tapi kena bawa family. Aku berharap dia dapat la membawa kucing ke kambing biri2 yang dia bela kat belakang tu. *ini berlaku di gunung ke 6 ½ .

Kemudian aku meneruskan perjalanan ke selat Melaka pulak. Aku berkenan ke sana kerana nak berlawan dengan lanun. Hobi kecik2 melastik dah besar melayan karenah penyamun pulak. Tujuan sebenar nak jadi superhero. Tapi bila dah sampai tengah laut jangan kata bendera lanun. Nelayan pun aku tak Nampak. Ke aku salah masuk lautan ? haha. Yang aku Nampak hanyalah penguin. Tetibe kapal selam yang aku tengah drive ni ditendang2 oleh sesuatu. Aku check la dengan penuh gubra dan kerisauan aku menyaksikan sekeliling kapal selam aku penuh dengan ikan jaws. Wahh, mula2 menikmati jugak keadaan. * bila kapten ikan jaws tu dah habis membaca khutbah ,sekelompok ikan jaws tu serang submarine aku. Mula la aku gelabah menyetting ap yang patut . sehingga 1 tahap aku mengibarkan bendera putih berbentuk segi 3 untuk tanda menyerah kalah. Namun dunia aku tetibe jadi gelap. Sedar2 je dah sampai ke daratan.

Haaaa, yang kat daratan nilah bermulanya cerita aku yang extreme . sambil2 itu aku berkenalan dengan seorang yang aku sayang. Aku terlantar diatas katil yang tak diketahui hari ape kerana takde kalender dan henpon. Jadi pakai dongak je . Rupenya hari selasa sebab astro ada tulis. Cehh. Aku terhidu bau sup cendawan di dapur. Dan aku temui budak tu. Wahhh . dia masak sehh. Katanya percubaan pertama . Bila dimakan macam dah 200 kali masak dah. Sedap2 gitu. Aku meminta dia no telefon dia . bila dah dapat aku bukak twitter terus aku upload keadaan. Name si budak tu nur syazwani. HAHAHA. Tak habis lagi cerita dia. Aku dikejar lagi oleh sekumpulan singa yang kelaparan. Tak cukup bedal daging dinosaur dia nak bantai kejar aku pulak. Nasib baik aku dengan kekuatan 200 ekor kuda memberanikan diri menunjukkan buku lima dan kemudian cabut lari. *gila nak hadap singa sorang2.

Fuuhhhh , akhirnya sampai la aku kat depan rumah aku. Aiseymen . Ade pulak pakcik tu potong rumput . Aku paling seram berhadapan dengan mesin potong rumput dari berjumpa dengan bro Najib Razak. Seperti yang dijangka dan mengikut skrip yang tertulis , kepala ku terkena hantukkan batu yang terpelanting dari potongan rumput itu. Arghhhhhhhhhhhhhh . . adoi. Auch dan sebagainya.

Sedar2 je aku dah ada diatas katil dan rupenya aku terlelap akibat kerja yang banyak. Rupenya masalah aku ini setel kalau cukup tido je rupenya. ..

#siapa2 yang membaca sampai habis aku mengucapkan tahniah kerana sudi membaca cerita aku pada hari ini. Hehee. Secara tak langsung lu kena beb. :D salam khamis dunia tanpa perkataan  .
J

syukri fariz

50 comments:

  1. Bertuah betullah syuk ni tau..
    Memanglah kakak jenis kalau baca mestilah sampai habis kalau tak macam mana nak komen...

    Tapi kalau mimpi kadang memang yg tidak-tidak...

    ReplyDelete
  2. mimpi rupanya syuk ni.. hampeh...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, mama pun terkena. bukan hari2. he :D

      Delete
  3. hahahhahah!!!mimpi redah lautan bagai...macam ngah hangat bercinte jerk...lautan dalam sanggup kuredahi!!!kui...kui...kui...demi yang *tersayang*...hakhakhak!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha. bro pheonix tu ayat dah lama seh. upgrade kasi ada power :D

      Delete
    2. aku pesen lame...ko lah upgrade kan...hakhakhak!!!!

      Delete
    3. hahaha. aku upgrade nanti awek terpikat pulak. dah ade wani. hehe

      Delete
  4. owh mesti sup cendawan tu pengikat kasih syuk dan wani,mesti terer dia masak.cepat mengaku...perkara tu betul2 realiti,bukan hanya mimpi he3...

    waaa....bagi pakcik dalam gua tu,pakai levi's silap2 mak beruang pun terpikat agagaga....

    yelah kak lea lain macam sikit bulan 9 ni..baru nak warm up cari mood huwaaaa!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, feveret syuk tu :D
      beruang pakai baju cap ayam je. hehe.
      semangat kak alea :D

      Delete
  5. kamu ni syuk, org lenpn brcinta gak, idok le termimpi2 NUR SYAZWANI.. urmmmmmmm nmpk gayanya x smpt le budak tu nak belajar tinggi2, terus disambar jadi isteri org.. ahakkkkkkk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, tunang dulu kod kak umi. :D ikat dia hehe

      Delete
  6. hahaha..
    jauh btul pjalanan mimpi kamu bro..
    samapi ke selat melaka..
    naseb baek x 'banjir jer'
    mmg bleh sindrom down baca ni:p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, mimpi basah tu masa dulu kod. skrg pi toilet je , :D

      Delete
  7. isk pening cik akak baca...hahaha...
    tu lah ingat makwe je kerja dik...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, ceritanya bergitu, lepas tu begini dan last sekali ke sana. camtu lah. :D

      Delete
  8. panjang betul mimpi syuk.. yang paling best masa panjat gunung tu.. hehe..

    ReplyDelete
  9. hahahahha kemain concentrate bace rupanya mimpi..adehh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe, acik pun terkena . mimpi mainan tido. :D

      Delete
  10. ha3..dah agak da ni...kalau xmerapu pasti mimpi, kalau x, xknlh bnda2 mustahil cmni muncul

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. hehe, editor kata itu semua hanyalah mimpi. hehe :D

      Delete
  12. itula waktu baca ni..mcm pelik je..hehehe..dah tahu tektik syuk..tpi baca jugk sbb nak layan gk mimpi syuk huhuhu..=D

    ReplyDelete
  13. Kalau syuk ni anak murid saya dan buat karangan macam ni memang nak kenalah-mimpi rupanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erk, haha. cikgu helmi tak sengaja mimpi camni. :D

      Delete
  14. aik..mimpi rupanya. apa pelik sgt mimpi kamu ni syuk.tido tak basuh kaki ker..haha

    ReplyDelete
  15. hahaha.. syuk.. apalah.. baca dah syok2.. upenye mimpi.. heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mimpi biasa2 je ni. hehe. tak macam dia. :D

      Delete
  16. Replies
    1. sejak kau tukar nama macam2 boleh terjadi :P

      Delete
  17. Replies
    1. hamboi kak nur. marah ke ? banyaknya komen. hehe

      Delete
  18. Hehe.... okje baca lompat lompat Syuk.... bis tu siap sda dinasor bagai!

    ReplyDelete
  19. Hahaha, pandai jer buat cite..

    ReplyDelete
  20. ahahha.. dah agak dah..pasti xreal punya :p ekh..apa2 tiada y mustahil kan mcm kisah nabi muhamad kan..hehe..

    lautan api sggup ku redah..wkakakka...xdpt bayangkan mcm mana bunyi org tua xde gigi tu mcm mop lantai..ohoh.. kekekeke

    ReplyDelete
  21. I almost finished it up. Tengah membaca di pertengahan jalan, macam pelik and there you go... you just had a dream, pssh!

    Nisa'

    ReplyDelete