Followers

Monday 27 May 2013

23/5 tamatnya pratikal kami ::


Assalamualaikum dan selamat petang kawan2 blog ku~
lame dah aku tak update entry di sini ye. Kelihatan berhabuk dan dipenuhi sawang blog ni. 

Jadi hari ini aku akan mula menyapu dan mengecat serta mengindahkan kembali blog yang sekian lama sunyi ini. Terlebih dahulu aku nak mintak maaf sebab jadual aku baru2 ini agak padat macam PM kite tu . Esok pagi pun nak kena pegi kuantan sebab ada urusan diploma ni ha. Nak habis diploma la katakan.

TAPI cerita hari ini bukan pasal holiday semua ni , tapi “cerita tentang kami “ . Pada 23 hb 5 2013 dalam sejarah kami Berjaya menghabiskan latihan industri A.K.A pratikal kami di Hopsital Segamat Johor. Cuaca pada hari tersebut panas terik dan kami tertarik untuk mengambil gambar di saat2 terakhir kami menghembuskan nafas disini. Hehe

suasana di makmal kajikuman 



suasana di makmal biochem

WINSY MUNIANDY (tepi kiri) itulah budak genius yang tak dapat dipertikaikan. Walaupun kelihatan camtu tapi kalau belajar sama2 dengan dia garenti korang cepat pening pada masa yang sama korang jadi pandai. *faham ? kalau tak faham takpe orang lain faham. Sama makmal dengan aku 2 kali . makmal kaji kuman dengan serologi . tapi rasenya aku menyerlah masa serologi je kod. Kaji kuman sumpah aku bangang sikit bab2 camtu. Tapi berkat dia ada masa tulah aku jadi pandai. Hoho

YOGA LETCHUMI (tepi kanan) kawan budak genius, padahal sama taraf kod. Selalu merendah diri tapi bila dah bangkang sebijik macam ahli politik. Tapi nasib baik la dia tak bercita2 nak jadi ahli politik. Tapi dia ni jenis yang selalu berjaga2. Habis semua peluang pekerjaan lepas belajar ni dia dah mohon. Bila ditanya dia jawab “stand by” je. Ohyeah, dia berjaga2 tu. Kalo aku hmm entah bila la nak berubah .

SITI NUR AISYAH (berpurdah) kawan yang jenis suka tegur tak kira kita buat benda baik atau jahat. Tak dinafikan dia ni dah berubah kea rah yang bagus dan gemilang. Tapi sifat asal dia tu masih tak berubah. Dia tak tau sifat dia camner. Yang tau orang di sekeliling dia. Tapi cerita sekarang ni , dia ni berusaha nak majukan diri sendiri. Suka bertanyakan soalan yang orang biasa tak terfikir nak Tanya. Kalau ade pun mungkin orang2 genius kat atas ni pun nak Tanya soalan yang sama macam dia.

AMIRUL HAMDAN(TAKDE DALAM GAMBAR )sebab hari kejadian dia sudah balik ke kuantan . entah kenape pun tak tau. Yang penting dia 1 rumah dengan aku dan 1 jantina dengan aku.  Noktah.

Kehidupan kami kat hospital segamat ni kadang2 seronok, ceria dan tersorok2 kesedihan. Cerita pasal seronok ni sebab staff kat sana semua tak kedekut ilmu . tak faham teros Tanya dapat jawapan. Sporting dan berkaliber lagi. Hospital lain hmmm. Entah . yang ceria tu pulak, bila dah seronok mestilah perasaan ceria tu ade sekali kan ? baru suasana kat sana tak bosan. Sentiasa bersemangat buat kerja  J cerita pasal sedih pulak bila dah habis pratikal selama 5 bulan ni , kenangan bekerja dan bekerjasama dia bawah 1 bumbung terhenti begitu sahaja. Tapi jangan risau la. Kenangan bersama takan hilang selama-lamanya . J







 syukri fariz

4 comments:

  1. wahhhh ,dah hbis pun ko nye praktikal ,wuwuwuw ..pestime ni ko upload bnyak pic hak2 ,kiutttt seyhhh wuwuwuw :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. shhhh. bukan hari3 kan ? pasni aku tak upload dah. :P

      Delete
  2. Replies
    1. hehe. thanks isabel. lame syuk tak lawat blog awok. syuk jarang berblog baru2 ni. takpe syuk bace skrg ea :D

      Delete