Followers

Saturday 30 November 2013

Aktiviti2 Yang Boleh Dibuat Masa Cuti Sekolah


Assalamualaikum dan salam ceria di astro ceria , dekat dihati dan bersamamu ~ haha . Agak panjang tagline kali ini tapi sebenarnya dicelup dan diciplak dari laman blogger lain yang ohsem , hensem , kacak bergaya dan comel *telah disound supaya tidak dimention nama beliau atas dasar2 keselamatan dan mengelakkan kebanjiran traffic di kawasan halaman blog beliau.

Cuti sekolah telah bermula dan sebenarnya boleh dilihat dari cara korang memulakan dari sekarang . Ada yang makan kacang sambil melayari internet sambil2 picit perut tanda dah makin gemuk *dituju khas kepada makcik Tijah dari selangor . Juga Daniel haziq yang leka makan coklat Cadbury sambil tak sedar yang aku sedang seronok mengutuk beliau dari jarak 333 km menuju ke kuantan , Pahang . Cuti ini tak bermakna jika tidak digunapakai @ dimanfaat oleh penduduk bumi yang bajet kecik dan sememangnya masih kecik *masih bersekolah. Masa3 beginilah keceriaan berganda2 dituju khaskan kepada golongan pelajar yang sememangnya dahagakan aktiviti  .

Jadi entri ini dituju kepada anak2 makcik sekalian yang sudi melepakkan diri membaca entri ku ini. Meh mengeteh kat blog aku yeee :D tajuk entri hari ini ialah Aktiviti2 Yang Boleh Dibuat Masa Cuti Sekolah!

1)Belajar seni mempertahankan diri . secara tak langsung bila dah masuk sekolah tetibe nampak awek kena buli boleh datang untuk menyelamat. Secara automatiknya menjadi drama melayu . *faham2 je la couple .

2)Amik part time cuci longkang , korek telinga badak sumbu dan kasi rimau makan untuk menampung perbelanjaan persekolahan kelak dan juga membeli peralatan sekolah.

3)Duduk kat rumah . dengan tujuan mengelakkan diri dari sinaran uv light . boleh menyebabkan kulit terasa sedikit gelap dan kepanasan . bila dah masuk sekolah boleh la terasa minah yang paling cun melecun .

4)Belajar karate untuk menebalkan tangan . dengan tujuan tangan itu tebal jadi bila cikgu displin rotan tak begitu terasa sakitnya . sambil2 main kelip mata dengan awek . haha

5)Tolong ibu memasak kat dapur. Paling tidak pun dapat mengisi masa lapang dengan makan makan masakan 3 rasa buatan sendiri.  Juga untuk mempersiapkan diri untuk memasak untuk bakal suami~ miow~

6)Rajinkan diri ke dapur jadi bila dah pro boleh kritik makcik kantin yang masak entah main bantai masuk ape2 barang ke dalam kuali .

7)Belajar pandai2 masa ada masa lapang. Bila dah naik sekolah korang tak perlu belajar sebab dah genius macam jimmy neutron .

8)Belajar ilmu agama . secara tak langsung memperoleh ilmu di dunia dan akhirat !

Tulah sedikit sebanyak yang mampu dikongsi pada entri kali ini. Kalau nak praktik tu bermula dari niat dan diakhiri dengan perbuatan. Salam tralalala ya oke  babai~ :D

syukri fariz

27 comments:

  1. hahaha syuk syuk *geleng2 kepala* :p

    ReplyDelete
  2. rasa2nya pesanan penaja ini KHAS buat insan bernama SYAZWANIE, maklum le tak lama lagi acara pinang meminang akan bermula..

    ReplyDelete
  3. Orang buat yang nombo 3 tu bang . Haha .

    ReplyDelete
  4. no.5 tu 2 dalam 1.. sambil tolong ibu dapat makan-makan.. hehe..

    ReplyDelete
  5. hahaha...cik akak tumpang senyum je dik...

    ReplyDelete
  6. antara aktiviti lain yg boleh dibuat ialah..
    maian batu seremban..
    main congkak..
    main konda kondi..
    maian police tantree
    main baling kasut
    dan yg terakhir
    main tuju tin :)

    ReplyDelete
  7. Hahahaha..ade lagi satu yg syuk xmasukkan,...
    pam tayar ketapi...
    hahahah

    ReplyDelete
  8. Tiba2 rasa nak jadi budak sekolah balik baca entri syuk ni. Hehe

    ReplyDelete
  9. Dah belajar masak jgn lupa kemas balik dapur elok-elok itu yg penting Syuk. Kakak ni kan makcik ada anak dara tahulah kadang masak suka tapi kemas tak sekemas mama dia buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, wani sentap kod komen kak zakie ni >.<

      Delete
  10. selamat bercuti dan menikmati aktiviti...hihihi

    ReplyDelete
  11. Banyak aktiviti untuk cuti sekolah. Tapi khas untuk budak sekolah je kan?

    Haha.

    ReplyDelete
  12. Saper yang cuti lama2 tu mohon lakukan aktiviti di atas.. Mihmih :3

    ReplyDelete